Noticia08/10/2019

7-O Graffiti pel treball decent

(Càritas Diocesana de Barcelona, 2 d’octubre de 2019)

La Plataforma Església pel Treball Decent ha fet aquesta tarda un acte a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, amb motiu del dia mundial pel treball decent.

Durant l’acte, s’ha utilitzat una il·lustració del ninotaire Nando per denunciar la precarietat laboral i, seguidament, el Casal de Joves de la Barceloneta de Càritas ha estat l’encarregat de posar color al dibuix i reivindicar que el jovent també mereix un futur que els brindi oportunitats laborals. Finalment, s’ha fet la lectura del manifest d’aquesta Jornada.

Les entitats que conformen la Plataforma Església pel Treball Decent constaten que la precarització del treball, juntament amb l’exclusió residencial, la salut i l’aïllament social són alguns dels factors que més agreugen la situació d’exclusió social. Un 15,8% de les llars catalanes es troben en situació d’exclusió social, i malgrat la disminució de l’atur, encara estem per sobre dels nivells d’abans de la crisi.