Noticia21/11/2022

Un de cada tres nous clients de Moda re- és menor de 35 anys

Moda re- llança la campanya "Redefineix el teu dress code" per conscienciar sobre l'impacte mediambiental i social de la compra de roba de segona mà

La compra de peces de segona mà segueix la seva tendència a l’alça. En l’última dècada, els més joves han marcat un punt d’inflexió amb el seu accés al mercat de la moda. En l’actualitat, sis de cada deu joves espanyols menors de 26 anys han comprat peces de segona mà alguna vegada.

L’evolució de les vendes i el creixement de clients i socis de Moda re- confirmen aquesta tendència. D’acord amb les dades del projecte tèxtil de Càritas Espanyola, que agrupa les iniciatives per a la reutilització i reciclat de roba de donacions de 44 Càritas Diocesanes a tot Espanya, les vendes han registrat un increment de més del 15% en els últims 12 mesos. Cada any més de 80.000 persones compren roba de segona mà per primera vegada.

Pel que fa al perfil d’edat, són cada vegada més joves. Ara, un de cada tres nous clients de la xarxa és menor de 35 anys, amb creixements en els seus consums de més d’un 20% en aquest últim any en aquesta franja d’edat.

“El 2018 només el 2% dels nostres clients era menor de 25 anys, el 2022 aquesta xifra ha pujat fins al 14,3%”, comenta Enrique Osorio, de l’equip de màrqueting i comunicació de Moda re-. “La combinació d’estil i sostenibilitat ofereix als joves una fórmula atractiva, a la qual se suma l’impacte social i solidari d’aquesta opció de compra enfront d’altres opcions”, afegeix.

Sobre Moda re-

Moda re- és la cooperativa d’iniciativa social sense ànim de lucre impulsada per Càritas, que, emmarcada dins de l’Economia Social i Solidària, es dedica a la gestió del cercle complet de la roba usada: recollida, reutilització, reciclatge, donació  i venda.

La cooperativa està formada per 89 socis —45 entitats de l’economia social (empreses d’inserció) i 44 Càritas Diocesanes de tot Espanya—.  Elles gestionen a nivell territorial el residu tèxtil, activitat que es pot  dur a terme gràcies a  l’esforç dels més de 1.200 llocs de treball generats (50% contractes d’inserció per  a   persones en situació o risc d’exclusió social, i de la instal·lació de més de 7.500 contenidors que han permès recollir 40.853.255 quilos de tèxtil usat només en l’últim  any.

Les botigues de la xarxa Moda re-, els ingressos de la qual  són destinats de forma íntegra al propi desenvolupament i creixement del projecte, són establiments que neixen amb la vocació d’ afavorir la inserció socio- laboral de persones en situació o risc d’ exclusió social i amb el valor afegit d’ apropar, cada vegada més, el consum sostenible a la ciutadania: fent-los partícips de les conseqüències que les seves compres  tenen en l’entorn, donant noves oportunitats a la roba i estalviant recursos al planeta.