#Caritasx3, la campanya de les deu Càritas amb seu a Catalunya per fer front a les conseqüències socials de la COVID-19
Tripliquem les donacions. # Càritasx3 ", les Càritas amb seu a Catalunya han posat en marxa una campanya per garantir la cobertura de les necessitats més bàsiques d'aquelles persones que demanen ajuda a l'entitat.
- Amb el lema “La necessitat s’ha triplicat. Tripliquem les donacions. #Càritasx3”, les Càritas amb seu a Catalunya han engegat una campanya per garantir la cobertura de les necessitats més bàsiques d’aquelles persones que demanen ajuda a l’entitat
- La campanya, que va iniciar-se el 17 d’abril i que tindrà continuïtat durant les setmanes vinents, compta amb la col·laboració de Víctor Solé, l’actor que ja va interpretar a l’àngel de Càritas durant la campanya de 2019.
- Càritas vol fer front a l’increment de peticions socials que ha rebut, i confia a multiplicar per tres les donacions que pugui rebre durant aquests dies.
Amb el lema “La necessitat s’ha triplicat. Tripliquem les donacions. #Càritasx3” les deu Càritas amb seu a Catalunya van iniciar el passat divendres una nova campanya comunicativa, per poder donar resposta a les peticions socials que Càritas ha anat rebent d’ençà que va decretar-se l’estat d’alarma.
Francesc Roig, president de Càritas Catalunya ha afirmat que les demandes d’ajuda que setmanalment rep l’entitat arreu de Catalunya s’han multiplicat per tres, i que lluny d’aturar-se, Càritas estima que aquesta demanda s’anirà incrementat a mesura que s’allargui l’estat d’alarma. “Des de Càritas, volem estar al costat de les persones més vulnerables, que moltes vegades són descartades del sistema, i que malauradament resten invisibles”, ha afirmat el president de Càritas Catalunya. En aquest sentit, Roig ha recordat que durant el 2018 Càritas va atendre a més de 200.000 persones a Catalunya, i que amb la situació actual, s’estima que la xifra augmenti exponencialment durant el 2020.
Per aquest motiu i davant l’emergència social, Càritas ha iniciat aquesta nova campanya, que ha comptat amb el suport del creatiu publicitari Camil Roca i de l’actor Víctor Solé, protagonista de l’anterior campanya de Càritas “Encara que no hi creguis, tots tenim un àngel”, on interpretava precisament “l’àngel” de Càritas. La campanya, que ja té en funcionament la web i l’espot, s’allargarà durant les setmanes vinents, i comptarà amb la difusió de televisions, diaris i ràdios d’arreu de Catalunya.
La campanya no només vol ser una crida a la solidaritat de la ciutadania de Catalunya, sinó que també vol ser un homenatge i agraïments als més de 3.000 professionals i voluntaris que continuen treballant diàriament per acollir i acompanyar a les persones que ho estan passant més malament durant aquesta crisi. “L’àngel no és Càritas, sinó que simbolitza a totes i cadascuna de les persones que ens ajuden a fer que la nostra entitat no s’aturi. No només representa als professionals i voluntaris, sinó que també simbolitza el suport que rebem per part de tots els socis, donants, entitats, empreses, mossens i parròquies que de manera desinteressada ens estan donant un cop de mà”, han afirmat des de Càritas.