Campaña

Església pel treball decent

Unim les nostres veus per reivindicar un treball que respecti els drets i dignifiqui les persones.

Què és el treball decent per a l’Església?

Aquell que és expressió de la dignitat essencial d’homes i dones, lliure de discriminació, ple en respecte als drets i que, a més de permetre cobrir les necessitats de les famílies, impulsa el desenvolupament personal i espiritual.

Iniciativa Església pel Treball Decent

En el compromís per la defensa de Treball Decent sorgeix la iniciativa Església pel Treball Decent (ITD), formada per entitats i organitzacions d’inspiració cristiana: Conferencia Española de Religiosos (CONFER), Hermandad Obrera de Acción Católica (HOAC), Justicia y Paz, Juventud Estudiante Católica (JEC), Juventud Obrera Cristiana (JOC) i Càritas, amb l’objectiu d’afavorir dinàmiques de sensibilització, visibilització i denúncia sobre una qüestió central per a la societat i essencial per a la vida de milions de persones: el treball humà i anunciar el concepte de treball decent «cap a l’interior de les nostres organitzacions, cap a l’Església en general i cap a la societat ».

Treballem en xarxa per posar en primera línia la importància i la necessitat d’un treball decent, el que suposa:

• Posar en el centre a la persona, trencant l’actual lògica de pensar i organitzar el treball des l’econòmic i els interessos d’uns pocs.
  • Plantejar el sentit i el valor de la feina més enllà de l’ocupació: Distribuir de manera justa i digna a l’ocupació i reconèixer socialment totes les feines de cura necessaris per a la vida humana.
  • Lluitar per condicions dignes d’ocupació: sense la lluita per l’afirmació dels drets de les persones en l’ocupació no és possible humanitzar el treball.
  • Articular de manera humanitzadora el treball i el descans.
  • Lluitar per la defensa dels drets humans i desvincular drets i ocupació.

Tota la comunitat cristiana està cridada a visibilitzar i denunciar, a través de tots els mitjans al l’abast, la situació de desigualtat en l’accés a la feina decent i la negació de dignitat que això suposa.

Tots podem fer alguna cosa des de la nostra organitzacions, parròquies o llocs de compromís.

Amb motiu de 1r de Maig Església pel Treball Decent fa públic un manifest que reclama:

• El reconeixement d’un ingrés mínim garantit en un programa articulat que integri les polítiques socials a Espanya.
  • El dret a la prestació per desocupació per a les persones empleades de la llar, així com el reconeixement social de la feina de la llar i de cura.
  • La regularització extraordinària i urgent dels treballadors i les treballadores “sense papers” i descartats dels drets de ciutadania.
  • Un pacte d’Estat que, entre altres qüestions, aposti per la centralitat de la persona i el treball decent, pedra angular sobre el que se sosté tota la resta.
  • L’enfortiment de l’pilar dels drets socials a Europa.

El manifest finalitza amb una invitació “a les comunitats cristianes a unir-nos, des de la distància física obligatòria, des de les nostres cases, en la celebració i l’oració”, i a “participar amb creativitat en aquelles accions que puguin fer visible la necessitat d’un treball decent d’acord amb la dignitat humana “.