2018_05_03_CDU_ARX_FT_XI_Trobada_de_delegats_de_Càritas_001

XI Trobada de Delegats episcopals de Càritas a Madrid

Càritas Catalunya, 7 de maig de 2018. Els dies 3 i 4 de maig va tenir lloc a Madrid la 11a Trobada  de Delegats episcopals de Càritas per aprofundir sobre la temàtica de “La Jornada Mundial dels Pobres. Experiències i propostes”. Amb la presència d’un gran nombre de Delegats episcopals de les diferents Càritas Diocesanes d’Espanya. La Trobada va estar presidida per Mons. Jesús Fernández, bisbe auxiliar de Santiago de Compostel·la i bisbe delegat per a Cáritas Española, així com el President de Cáritas Española, Manuel Bretón, i el delegat episcopal Mn. Vicente Altaba.
Durant la Trobada es van presentar diferents experiències dels Bisbats dutes a terme en la darrera Jornada Mundial dels Pobres. També una ponència del Mons. Juan Antonio Plaza amb el títol de “Claves teológicas y pastorales de la Jornada Mundial de los Pobres”, amb un posterior diàleg entre tots els assistents. També el treball per grups va permetre una reflexió i un diàleg entre tots els Delegats que van participar a la trobada.

Per part dels Serveis Generals de Cáritas Española es va oferir una bona informació sobre el nou Pla Estratègic de Cáritas Española 2018-2020, que serà presentat per a la seva aprovació a l’Assemblea del proper juny a El Escorial. També diferents informacions sobre l’àmbit de la cooperació internacional i dels codis ètics i de conducta de Càritas, del seu personal contractat i voluntari.

Un moment important durant la trobada va ser la celebració de l’Eucaristia, com a signe per donar gràcies i pregar Déu per la tasca de Càritas: de les 70 Càritas Diocesanes, de les 5.821 Càritas Parroquials, dels 84.449 voluntaris/es i de les 4.839 persones contractades, tots ells per poder acompanyar i mostrar l’amor de Déu a més de 3,5 milions de persones que han necessitat el servei de Càritas.