Xerrada sobre economia solidària a la Botiga Fil per randa de Càritas Diocesana de Lleida

Càritas Catalunya, 19 d’abril de 2018. Dilluns dia 16 d’abril va tenir lloc la segona de les conferències sobre economia solidària organitzades per la botiga Fil Per Randa de comerç just de Càritas Diocesana de Lleida. A la tertúlia van participar Ramon Vicens, expert en finances ètiques; Joan Escolà, director d’Aspros i Josep Fernández, gerent de Troballes. Tots tres van parlar d’accions concretes per posar en marxa projectes per a millorar l’economia i per aconseguir que aquesta estigui al servei de les persones.

Ramón Vicens va parlar de les finances ètiques. Joan Escola va explicar la feina dels centres especials de treball i com estan realitzant una acció molt beneficiosa en favor de les persones amb discapacitats. Per la seva banda, Josep Fernàndez, gerent de Troballes, va explicar què és una empresa d’inserció. Fernández va indicar que Troballes realitza una activitat econòmica per ajudar a persones a inserir-se novament a la societat.

Els tres experts van destacar la necessitat de conscienciar els ciutadans i consumidors de la necessitat d’utilitzar aquests béns i serveis. En aquesta línia van reiterar que això anirà en el nostre benefici, ja que a poc a poc les grans companyies per no perdre clients imitaran aquestes pràctiques.