2018_04_27_CDL_RdP_Fundació_Rubió_i_Rubió_001

Un centenar de persones ateses per la Fundació Jaume Rubió i Rubió troben feina en un any

Càritas Catalunya, 27 d’abril de 2018. Un total de 98 participants en els programes d’inserció laboral de la Fundació Jaume Rubió i Rubió van trobar feina l’any passat. La Fundació Jaume Rubió i Rubió, des del programa d’Acollida laboral, i a partir del desenvolupament d’itineraris personalitzats per a la inserció, persegueix l’objectiu de millorar el nivell d’ocupabilitat i augmentar les possibilitats d’inserció laboral i manteniment d’un lloc de treball.

La Fundació ha atès 485 persones i prop de la meitat ja s’atenien l’any anterior. L’entitat detecta que el perfil de les persones ateses es caracteritza per ser el d’una dona, d’origen immigrant i major de 35 anys, amb especial incidència d’aquelles persones que superen la franja d’edat de 45 anys.

En l’àmbit de la prospecció laboral s’han fet 72 nous contactes amb empreses del territori, especialment agrícola, el que ha permès a l’entitat gestionar un total de 57 ofertes laborals.

En relació a l’empresa d’inserció, Troballes, dintre del seu programa ‘Moda Re- ‘, va recollir l’any passat 548.580 quilos de roba, una xifra lleugerament inferior a l’any anterior. La major part d’aquesta roba va ser recollida en els 121 contenidors que té l’entitat a la diòcesi.

A la vegada, la Botiga Social de Càritas va repartir 7.656 peces de roba a 512 famílies. Cal recordar que Troballes té cinc botigues a la Diòcesi de Lleida, quatre a Lleida i una a Alcarràs.