Conveni Fundació Escoles Diocesanes i Parroquials. Càritas Diocesana de Terrassa

Treballem la competència social i ciutadana en els joves per comprendre la realitat social en què es viu

Salvador Obiols, director general de Càritas Diocesana de Terrassa ha signat un conveni amb Rosario Álvarez de la Fundació d’Escoles Diocesanes i Parroquials del Bisbat de Terrassa per a la realització del Projecte de Servei Caritatiu i Comunitari per a l’Alumnat de Secundària Obligatòria.

El Servei Comunitari té com a finalitat l’aprenentatge de l’exercici actiu de la ciutadania per part de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i és l’espai on posen en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. En aquest sentit, el Servei Comunitari és un instrument curricular per desenvolupar en l’alumne la competència social i ciutadana, aquella que fa possible comprendre la realitat social en què es viu, cooperar, conviure, i exercir la ciutadania democràtica en una societat plural, així com comprometre’s a la seva millora.

La Fundació, que aglutina els centres educatius de Mare de Déu de la Salut de Sabadell, Ramon Pont de Terrassa, Sant Lluís Gonzaga de la Garriga, Ntra. Sra. De Montserrat de Rubí i la Llar d’Infants Nou Patufet, té per objectiu educar persones íntegres amb un sentit cristià de la vida, que puguin desenvolupar totes les seves capacitats personals, intel·lectuals i socials, i que forgin una voluntat que els faciliti assolir aquells objectius que lliurement es proposin. La inspiració catòlica promou la formació integral de l’alumnat d’acord amb una concepció cristiana de l’ésser humà, de la vida i el món.