2018_11_29_CC_Campanya_Nadal_Faldó_castellà

«Sigues part del nostre compromís», proposta de Càritas per al Nadal 2018

Càritas vol sumar el màxim nombre de persones
al compromís solidari de millorar la vida dels més vulnerables

Càritas Catalunya, 12 de desembre de 2018.- Seguint la línia de sensibilització llançada l’any passat amb el missatge “Sigues part”, la Campanya de Nadal 2018 de Càritas vol reforçar aquesta crida a la solidaritat perquè el màxim nombre de persones se sumin al compromís de millorar la vida dels més vulnerables. Aquest és l’objectiu que la campanya d’aquest any vol subratllar per impulsar, sota el lema “Sigues part del nostre compromís”, la col·laboració de tots en la lluita contra la desigualtat i la pobresa.

El sentit cristià de la celebració del Nadal ens obre la mirada de Déu feta home i nen en cada rostre ferit. Davant tots aquests proïsmes exclosos, la Campanya de Càritas ens convida a deixar-se tocar per la realitat per mobilitzar la capacitat d’acollida i compassió que habita en cadascun de nosaltres, impulsant-nos a sortir a l’encontre de qui necessita ser escoltat i acompanyat, i a fer-nos xarxa i comunió amb totes les persones que creuen i lluiten per la pau, la justícia i el bé comú.

La celebració del naixement del Salvador a un estable de Betlem “perquè no hi havia lloc a l’hostal” paral·lela a una realitat que segueix repetint avui en tantes famílies descartades, sense lloc entre nosaltres, empeses a l’exili o als marges de la societat.

És un moment de l’any en què es renova l’oportunitat de trobar la novetat de Déu en nosaltres i en els altres, i de recrear la vida (Nadal) i les relacions. És temps de trobada i d’obrir fronteres, les físiques i personals, les del nostre pensament, per rebaixar prejudicis i pors a l’hora de conèixer i reconèixer l’altre, d’estimar i estendre els braços, i deixar que el cor es faci de nou carn, sensible al desemparament de l’ésser humà. És temps per a ser part del compromís contra la pobresa que Càritas posa en joc allà on les condicions de precarietat són més intenses.

La cara de la solidaritat

Amb aquesta Campanya de Nadal, Càritas vol seguir fidelitzant el suport de centenars de milers de col·laboradors que, ja de manera gratuïta com és el cas dels 84.000 voluntaris, bé a través de la generositat de milers de donants, permeten desenvolupar cada dia els seus programes d’acció social per a milions de persones empobrides.

Com reflecteixen les xifres recollides a la Memòria anual d’activitats, més de 3 milions de persones han estat acompanyades dins i fora d’Espanya per les 70 Càritas diocesanes del nostre país, amb el sosteniment dels 353 milions d’euros invertits en un ampli repertori de programes socials i projectes de cooperació.

De la dimensió del compromís econòmic privat amb les finalitats de Càritas dóna bon compte el fet que 73 de cada 100 euros gestionats per la Confederació a Espanya procedeixen de donants particulars i empreses solidàries que han decidit “ser part”.