El servei d’atenció domiciliària forma 665 persones en situació de risc d’exclusió com a professionals de la cura a domicili

Dimarts passat a Barcelona es van presentar en roda de premsa els resultats del Servei d’Atenció Domiciliària de la Fundació d’Atenció a la Dependència Sant Joan de Déu, amb la col·laboració de Càritas Diocesana de Barcelona, en la qual es va informar que el Servei ha format 665 persones entre 2012 i 2018 perquè puguin dedicar-se a tenir cura a domicili i de forma professionalitzada a persones amb pèrdua d’autonomia personal, ja sigui per problemes derivats de l’envelliment o per processos de salut aguts o crònics que puguin afectar a qualsevol edat de la vida.

L’enquesta realitzada a 350 alumnes de l’itinerari formatiu de cuidadors professionals de la FAD i Càritas Diocesana de Barcelona durant el període 2012-2018 confirma que el 65% dels professionals que han realitzat el curs estan treballant. Es tracta de persones procedents de 24 nacionalitats diferents. De les 228 persones que treballen i han respost l’enquesta, el 65%, ho fa amb permís de treball.

Dessirée Garcia, responsable del programa de formació i inserció laboral de Càritas Diocesana de Barcelona, va advertir que tot i que les dades apunten que està disminuint l’atur, hi ha una gran precarietat i temporalitat en l’ocupació que es genera, ja que al conjunt de l’estat espanyol, el 21% dels assalariats té un contracte temporal.

Ana Pérez, Directora de la Fundació d’Atenció a la Dependència Sant Joan de Déu, va afirmar que el més important és garantir ocupació estable, i que el compromís d’ambdues entitats és que totes les persones que passen pel curs puguin tenir una feina digna.

La Fundació d’Atenció a la Dependència (FAD) Sant Joan de Déu i Càritas Diocesana de Barcelona destaquen que cal potenciar l’ocupació dels col·lectius afectats per la precarietat laboral, especialment els joves, les persones amb baixa formació els migrants o les dones. Així mateix, s’ha instat a revisar les contractacions temporals de curta durada, per confirmar que s’ajusten al lloc de treball.

Així mateix, s’ha demanat adaptar els serveis públics a les necessitats de les persones, ja que no es pot abordar la formació i inserció laboral d’una persona sense garantir necessitats com l’habitatge.

Jornada pel Treball decent. Càritas Diocesana de Girona