2018_09_28_CC_ARX_FT_Reunió_CC-Creu_Roja-ONCE_amb_el_president_del_Parlament_002

Reunió amb el president del Parlament de Catalunya – Càritas, Creu Roja i ONCE alerten sobre la crisi migratòria dels refugiats i asilats, la cronificació de la pobresa i les desigualtats a les que estan sotmeses les persones amb discapacitat

També plantegen la necessitat de disposar de mesures concretes per a fer front

a les situacions de vulnerabilitat social.

Càritas Catalunya – Creu Roja – ONCE, 28 de setembre de 2018. Per primera vegada en la seva llarga història, aquestes tres entitats singulars de Catalunya (Càritas, Creu Roja i ONCE) han anat de la mà per exposar  aquest matí al president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, les difícils situacions que pateixen les persones afectades per l’actual mobilitat humana forçosa (refugiats, asilats, menors no acompanyats (MENA); els problemes de persones i famílies que viuen en situació o en risc d’exclusió social i les situacions de discriminació i desigualtat en les que viuen les cegues o amb discapacitat visual greu.

També plantegen la necessitat de disposar de mesures concretes per a fer front a les situacions de vulnerabilitat social.

Ho han fet en un ambient de cordialitat i la voluntat de col·laborar activament amb el Parlament, a través de les comissions i grups de treball.

El president ha destacat la tasca que fan aquestes entitats per revertir situacions de desigualtats socials i vulneracions de drets i els ha demanat que s’impliquin i “participin activament” en el procés d’elaboració de les lleis socials al Parlament.

Han participat a la reunió Francesc Roig, president de Càritas Catalunya; Antoni Aguilera, president de Creu Roja a Catalunya i Josep Quitet, vicepresident de la Creu Roja a Catalunya i Enric Morist, coordinador de Creu Roja Catalunya, així com Enric Botí, president de l’ONCE a Catalunya i Xavier Grau, delegat de l’ONCE Catalunya.

L’objectiu d’aquesta reunió ha estat transmetre les reflexions d’aquestes organitzacions del Tercer Sector Social de Catalunya sobre temes estratègics del país com la crisi migratòria, la cronificació de la pobresa i els reptes de l’atenció a les persones amb discapacitat, especialment les persones cegues o amb discapacitat visual greu.

Les tres entitats han explicat breument els seus orígens, l’arrelament al territori català i l’abast de la seva acció social.

Els representants de Càritas (fundada el 1947), Creu Roja (1864) i ONCE (1938) han posat de manifest que, l’any 2017, 721.500 persones es van beneficiar de la seva acció a Catalunya, comptant amb el suport de 29.642 voluntaris, i 8.883 professionals

Càritas Catalunya, Creu Roja i ONCE, tres entitats singulars

• En el Tercer Sector Social de Catalunya som les anomenades entitats singulars (per història, estructura, experiència, volum de projectes i implantació territorial). El que més ens uneix és l’atenció i cura de les persones en situació o risc d’exclusió social, les més vulnerables.

• Participem d’entitats de coordinació de tercer nivell com, per exemple, la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya.

• Les tres entitats ens interrelacionen i col·laborem de manera permanent.

• En temes comuns que ens preocupen volem anar junts i incidir políticament en la recerca del bé comú per a tota la ciutadania.