Qui ens cuida. Càritas Diocesana de Lleida

Qui ens cuida?

El dissabte 6 d’abril es va celebrar a l’Acadèmia Mariana una activitat organitzada pels programes de Gent Gran, i de Comunicació de Càritas Diocesana de Lleida i la Fundació Jaume Rubió i Rubió, titulada “Qui ens cuida?”

Es va organitzar amb motiu del Dia de la Dona Treballadora de la Llar que va ser el dia 30 de març. L’activitat va començar amb la projecció d’una pel·lícula que va ajudar els participants a la reflexió sobre la situació de les dones que treballen a la llar. Els tallers van ser conduïts per Toni Moya i Imma Romeo que els van parlar sobre la dignitat del treball i els drets de treball d’aquestes treballadores. També hi va ser present el testimoni de dues persones que treballen a la llar per explicar com viuen la seva situació.

Entre les conclusions es va destacar que els serveis a les persones és el treball de futur de la nostra societat. Per això no solament cal posar al punt de la cura de les persones els treballadors de la llar, sinó també els metges, les infermeres i el personal de geriatria. Per altra banda, cal veure com es respon a les necessitats de les persones, com es respecten els drets laborals i s’ajuda a fer que puguin conciliar la vida personal i la familiar amb el treball.

Aquesta acció s’emmarca dintre de les campanyes que Càritas està portant a terme com la de campanya Treball Decent i la iniciativa Compartim el Viatge.

Qui ens cuida. Càritas Diocesana de Lleida