nieve-espana

La Taula del Tercer Sector insta les empreses subministradores a complir amb la Llei 24/2015 i els recorda que no poden fer talls a persones en situació de vulnerabilitat

La norma és molt clara i les protegeix dels talls de subministrament per raó d’impagament.

“Les empreses subministradores han de complir sí o sí amb la llei. No es pot permetre que cap persona passi fred mentre els beneficis milionaris d’aquestes companyies no paren de créixer any rere any. És inacceptable”. Francina Alsina, presidenta de la Taula del Tercer Sector.

Càritas Catalunya, 10 de gener de 2019.- Davant la situació de fred intens que viu Catalunya, la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya reclama a les empreses subministradores que compleixin amb la Llei 24/2015 de mesures per evitar la pobresa energètica i els recorda que no poden fer talls a persones i famílies vulnerables. La norma és molt clara a l’hora de protegir les persones que no poden pagar les factures energètiques per falta de recursos econòmics. Es calcula que a Catalunya hi ha més de 400.000 persones en situació de pobresa energètica.

En concret, l’article 6 de la Llei 24/2015 compta amb el ‘principi de precaució’ que obliga les companyies a avisar els serveis socials abans de tallar el servei. “Quan l’empresa subministradora hagi de fer un tall de subministrament ha de sol·licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per determinar si la persona o la unitat familiar es troba en una de les situacions de risc d’exclusió residencial determinades per l’article 5.10. En cas que es compleixin aquests requisits s’han de garantir els subministraments bàsics d’acord amb el que estableix l’apartat 1 i s’han d’aplicar els ajuts necessaris establerts per l’apartat 3 per tal de no generar un deute a la persona o a la unitat familiar”.

Per a la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Francina Alsina, “les empreses subministradores han de complir sí o sí amb la llei, que és molt clara. Els beneficis milionaris d’aquestes empreses no paren de créixer any rere any i no es pot permetre que cap persona passi fred perquè no pot fer front al pagament de les factures. És inacceptable”.És per això que Alsina reclama que les companyies condonin el deute acumulat a aquestes famílies en situació de vulnerabilitat, tenint en compte que l’energia és un dret fonamental per tenir una vida digna.

La presidenta de la Taula recorda que en els últims 10 anys les despeses energètiques han crescut més d’un 40%. En l’àmbit domèstic, a l’Estat espanyol una família pagava de mitjana l’any 2008 més de 1.500 € en concepte de despeses energètiques mentre que el 2018, pel mateix consum, seria de més de 2.200 € (IDESCAT). Francina Alsina també reivindica la feina de moltes entitats socials que, durant aquests dies de més fred, treballen per evitar que cap persona atesa passi fred.