LA PARRÒQUIA DE SANTA ANNA DAVANT L’ONADA DE FRED

Carta del rector de la parròquia de Santa Anna de Barcelona

21 de gener de 2017

La parròquia de Santa Anna se situa al costat de plaça Catalunya i, més que una parròquia territorial a l’ús, és una comunió de comunitats i grups -en aquest moment 16 formen part del Consell parroquial- que realitzen la seva missió d’evangelització i servei de forma compartida. En aquest moment estem quatre sacerdots assumint aquesta missió: Mons. Enric Planas, Mn Xavier Morlans, Mn Antoni Reina i Mn Peio Sánchez.
Des de fa temps donàvem voltes a la proposta del papa Francesc de l’església com a hospital de campanya on el servei social i evangelització conflueixen. Ens ha interessada la proposta de l’església de Sant Antón a Madrid i altres propostes semblants a Roma i Nova York. Li demanem a Vicky Molins, donada la seva trajectòria, que encapçalés aquesta dimensió més social i ella es va posar al front.
L’onada de fred ens ha posat en marxa. Vam decidir obrir la parròquia 24 hores amb calefacció i un lloc per acollir, escoltar i prendre alguna cosa calenta a més d’ubicar a la sala capitular 14 llits. Obrim el dimarts 17 en col·laboració amb les Germanetes i germanets de l’Anyell i un grup fort de voluntaris. El primer dia (17 de gener) van passar 30 persones i van dormir 14 persones. El segon (18 gen) van passar 57 i van dormir 35. El tercer dia (19 gen) van passar 100 persones i van dormir 63 persona.
En aquest moment hi ha un grup ampli de voluntaris, unes cent persones, alguns d’ells amb llarga trajectòria i altres benintencionats però sense recorregut. Un repte necessari és anar formant a aquest voluntariat. Hem rebut menjar i roba d’abric suficient per a la continuïtat de quinze dies.
Com parròquia ens plategem mantenir obert 24 hores de forma indefinida. Així mateix veiem que hem de coordinar-nos amb les entitats que fan l’acollida des de fa anys Arrells, Vincles, … així com els serveis públics. Per això hem convidat a una reunió amb elles dilluns que ve a les 18h.
Com parròquia sol·licitem en suport i l’assessoria de Càritas Barcelona. Ens semblaria important que Càritas estigui a la comissió de seguiment d’aquesta iniciativa. I a més en concret sol·licitem un treballador social per fer el seguiment personalitzat i la connexió amb els recursos de l’entorn. En aquest moment inicial plantejaríem que durant un mes pogués estar de 19 del vespre a 01 de la matinada. Això serviria per fer una avaluació de la realitat i establir les línies de futur en coordinació amb els serveis eclesials, socials i públics.
Cordialment
Mn Peio Sánchez