LA FUNDACIÓ IMO REALITZARÀ 300 NOVES REVISIONS A NENS EN RISC D’EXCLUSIÓ

LA FUNDACIÓ IMO REALITZARÀ 300 NOVES REVISIONS A NENS EN RISC D’EXCLUSIÓ COSTAT DE CÀRITAS CATALUNYA I L’OBRA SOCIAL “LA CAIXA”

Descàrrega (PDF, 293KB)

Les exploracions oculars gratuïtes de l’equip d’oftalmòlegs i optometristes voluntaris de l’Institut de Microcirurgia Ocular (IMO) tornaran aquesta setmana i la que ve a l’Hospitalet i Nou Barris

Aquests controls es sumaran als més de 1.850 ja realitzats i permetran oferir tractament sense cost i seguiment oftalmològic als escolars que ho requereixin

Barcelona, ​​19 d’abril de 2016./ La Fundació IMO, que per quart any consecutiu col·labora amb Càritas Catalunya i l’Obra Social “la Caixa“, realitzarà aquest mes dues noves campanyes de prevenció per a atendre les necessitats de salut ocular de la infància desfavorida . La primera d’elles tindrà lloc del 20 i 21 d’abril a l’Hospitalet de Llobregat i, la segona, del 25 al 27 al districte de Nou Barris. Amb això, i al llarg de cinc dies, es preveu revisar a al voltant de 300 nens d’esplais i escoles de zones especialment vulnerables de l’àrea metropolitana de Barcelona, ​​donant continuïtat a un projecte amb el qual ja s’han dut a terme més de 1.850 exploracions oculars gratuïtes i s’han ha proporcionat prop de 500 tractaments sense cost als alumnes que ho han requerit. Gràcies a l’actuació repetida, s’ha aconseguit la implicació progressiva de l’entorn familiar, docent i sanitari, la qual cosa ha permès augmentar l’eficàcia dels cribratges i els tractaments prescrits.

Amb les revisions que comencen demà, la Fundació IMO es desplaçarà per cinquena vegada al Club d’Esplai Pubilla Cases-Can Vidalet, al qual acudiran uns 120 nens de sis esplais veïns per sotmetre a control oftalmològic gràcies al mesurament de Fundesplai (Fundació Catalana de l’Esplai). L’experiència positiva d’aquest projecte, que compta amb el suport de Càritas Catalunya, ha motivat no només la seva prolongació a l’Hospitalet sinó també la seva ampliació a Tarragona, província a la qual va arribar al novembre de 2015 ia la qual tornarà a principis de maig per donar resposta a la demanda social detectada.

Amb aquest mateix objectiu, una altra de les zones que l’any passat es va incorporar a l’actuació de la Fundació IMO va ser Nou Barris, en aquest cas, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”. Les prop de 180 exploracions que es realitzaran la setmana que ve al col·legi Ferrer i Guàrdia d’aquest districte barceloní materialitzen la intensa aposta per l’acció social de les dues entitats, estesa també a Madrid el 2015 i consolidada a Badalona des de 2013. Precisament en aquesta zona, on es va posar inicialment en marxa el projecte, va tenir lloc la primera campanya de revisions de la Fundació IMO a 2016, detectant problemes visuals o sospita de patologia en un 30% de les noves visites i donant tractament a la meitat dels escolars atesos.