Foto-noticia-03.10.2018

La campanya «Si Cuides el Planeta, Combats la Pobresa» inicia una nova etapa centrada en transformar actituds

Es marca com a objectiu promoure els valors de Laudato Si ‘a les comunitats cristianes locals per impulsar la transformació individual, comunitària i social

Dins d’aquesta nova etapa, la Campanya es veurà reforçada
a través de la seva aliança amb la Xarxa Eclesial Panamazónica (REPAM)

Càritas Catalunya, 5 de novembre de 2018 – La campanya «Si Cuides el Planeta, Combats la Pobresa», després de culminar un recorregut de dos anys en què s’ha impulsat un intens itinerari de sensibilització entorn a la cura de la Creació enunciada a l’encíclica Laudato Si’ del papa Francisco, ha iniciat una nova etapa.
Incidir en la transformació de les comunitats locals

Seguint l’alè profètic d’aquesta encíclica, les entitats que impulsen la Campanya -Càritas, Cedis, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i XARXES (Xarxa d’Entitats per al Desenvolupament Solidari) – han acordat seguir sumant sinergies amb l’objectiu de promoure els valors i principis de Laudato Si ‘a les comunitats cristianes locals, i mostrar la importància de la relació entre els nostres estils de vida, el deteriorament ambiental i la realitat de les comunitats empobrides a l’hora d’impulsar la transformació individual, comunitària i social.
La figura de Francesc d’Assís, la festa del qual se celebra al començament de la tardor, quan la Natura inicia un altre cicle anual, serveix com a paradigma “de la cura del que és feble i d’una ecologia integral, viscuda amb alegria i autenticitat. (…). Ell va manifestar una atenció particular cap a la creació de Déu i cap als més pobres i abandonats (…). En ell s’adverteix fins a quin punt són inseparables la preocupació per la natura, la justícia amb els pobres, el compromís amb la societat i la pau interior “(LS n. 10).
En aquesta nova etapa, la Campanya seguirà promovent la divulgació i la reflexió dels eixos programàtics de la Laudato Si’ dins de cada comunitat cristiana, en cada un dels territoris diocesans de tot el país, i posant el focus en la urgència de “combatre la pobresa”.
Per a això, les activitats que van a programar-se en els propers mesos intentaran donar visibilitat a l’impacte del deteriorament ambiental en els territoris empobrits i en les seves poblacions, que són les primeres i principals víctimes d’una inadequada intervenció humana, tant a escala local com global.
Per a les entitats promotores de la Campanya, és urgent posar-se mans a l’obra per a impulsar la transformació personal -canvi d’estils de vida-, comunitària -a través de la mobilització eclesial i col·lectiva- i social -en el terreny de la incidència política-.
Aliança amb la REPAM

Dins d’aquesta nova etapa, la Campanya es veurà reforçada a través de la seva aliança amb la Xarxa Eclesial Panamazònica (REPAM), una iniciativa summament activa tant en la defensa de les comunitats amazòniques com en la denúncia pública en fòrums internacionals de les vulneracions dels seus drets ancestrals.