Francina Alsina escollida presidenta de la Taula del Tercer Sector

Francina Alsina escollida presidenta de la Taula del Tercer Sector per als propers 3 anys

Francina-Alsina_presidenta-de-la-Taula-del-Tercer-Sector

• L’Assemblea General també ha escollit la resta de membres de la nova la Junta Directiva.

Foto-Junta-Directiva_Taula-del-Tercer-Sector

Barcelona, dimecres 18 d’octubre 2017.- La 43ena Assemblea General de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, reunida avui a la Sala Martí l’Humà del Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona, ha escollit a Francina Alsina com a nova presidenta de la institució per als propers 3 anys.

L’Assemblea General, conformada per 35 federacions que representen en conjunt més de 3.000 entitats socials catalanes, també ha escollit els altres 12 membres que conformaran la nova Junta Directiva, d’entre els 18 candidats i candidates que optaven a formar-ne part. Aquests 12 membres escollits són els següents (s’indica el nom de la federació i la persona representant titular):

1. CÀRITAS CATALUNYA: Francesc Roig Queralt
  2. COMITÈ CATALÀ DE REPRESENTANTS DE PERSONES AMB DISCAPACITAT: Antoni Guillén Martínez
  3. CONFEDERACIÓ ECOM: Titular: Josep Giralt
  4. CREU ROJA CATALUNYA: Enric Morist Güell
  5. DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL DE CATALUNYA: Pepa Muñoz Quintana
  6. ENTITATS CATALANES D’ACCIÓ SOCIAL: Sònia Fuertes Ledesma
  7. FEDERACIÓ CATALANA D’ENTITATS CONTRA EL CÀNCER: Ramon Maria Miralles Pi
  8. FEDERACIÓ D’EMPRESES D’INSERCIÓ DE CATALUNYA: Ignacio Carlos Parody Núñez
  9.  FEDERACIÓ SALUT MENTAL CATALUNYA: Xavier Trabado Farré
  10. FÒRUM DE SALUT MENTAL: Enric Arqués Martí
  11. FUNDACIÓ CATALANA DE L’ESPLAI: Núria Valls Carol
  12. FUNDACIÓ PERE TARRÉS: Jesús Delgado i Almendros

En els propers dies, d’acord amb els Estatuts de la institució, la nova presidenta haurà de proposar a la Junta Directiva la distribució de càrrecs i responsabilitats per a aquest mandat, entre els nous 12 membres escollits.

Perfil de la nova presidenta Francina Alsina

Titulada en grafologia per UCAPE (Brusel·les). Titulada en “Perícia Cal·ligràfica Judicial” i en “Perícia Grafopsicològica” per la Universitat Autonoma de Barcelona.

És voluntària d’Arrels Fundació des de l’any 1989 i va formar part de l’equip directiu de l’entitat durant 3 anys. Ha portat a terme la seva activitat com a voluntària tant a l’equip de carrer com al centre obert. Actualment al centre obert és on continua desenvolupant la seva tasca de voluntariat.

Ha estat 5 anys com a Coordinadora de la Unitat territorial de Barcelona de la Federació Catalana de Voluntariat Social i presideix la Federació des del maig de 2010.

Francina Alsina, ja havia estat membre de la Junta Directiva de la Taula del Tercer Sector durant el període 2007-2009.
La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya és una organització constituïda l’any 2003 per les entitats del Tercer Sector Social de Catalunya. En formen part 35 federacions que representen més de 3.000 entitats no lucratives que treballen per la inclusió i la cohesió social.

Les entitats socials de la Taula del Tercer Sector Social atenen a 1,5 milions de persones, compten amb 85.000 treballadors, 348.000 voluntaris, 559.000 socis i 563.000 donants. Representen l’1,4% del PIB.