Iglesia por el Trabajo Decente. Cáritas Española

“Església pel Treball Decent” urgeix prioritzar les persones per descartar la indecent precarietat

Davant la celebració del 1r de Maig, les entitats promotores de la iniciativa Església pel Treball Decent -Càritas, Conferència Espanyola de Religiosos, Germandat Obrera d’Acció Catòlica, Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica i Joventut Obrera Cristiana- uneixen les seves veus, per segon any consecutiu, per a “celebrar el sentit creador de la feina” i reclamar l’erradicació de “la xacra de la precarietat laboral que caracteritza l’actual sistema de relacions laborals i que lesiona els drets de les persones treballadores i de les seves famílies”.

En el manifest “Prioritzant les persones, descartem la indecent precarietat”, elaborat amb motiu d’aquesta festa dels treballadors i de sant Josep Obrer, recorden que “el treball decent, que forma part dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, és un element imprescindible per a la justícia social i la cohesió de tota la humanitat “.

Les entitats de l’Església denuncien els greus efectes que la precarietat laboral està tenint en “la joventut enfonsada en una pobresa crònica que els impossibilita un projecte de vida”, en les “famílies les necessitats bàsiques de les quals es queden sense assegurar o sense cobrir, com són el sostre, llum, menjar, roba o medicaments” i en les “persones grans que pateixen una vellesa sense qualitat a causa d’unes pensions indignes”.

A més de subratllar que “el treball és essencial per a la vida de les persones perquè ajuda a construir la nostra humanitat”, les organitzacions exigeixen “a polítics, governants i poders econòmics uns drets que són bàsics per a la construcció d’una societat el sentit i funció serveixin al bé comú “. Per això proposen, recollint un dels focus assenyalats per l’Organització Internacional del Treball amb motiu de la celebració del centenari, “un programa centrat en les persones i basat en la inversió en les capacitats dels individus, les institucions laborals i en el treball decent i sostenible “.

En el marc del 1r de Maig, les entitats que lideren l’Església pel Treball Decent han convocat a tot el país una atapeïda agenda d’activitats de mobilització pública per exigir, de la mà de les organitzacions sindicals, un treball decent acord amb la dignitat de totes les persones.

Iglesia por el Trabajo Decente. Cáritas Española