Cáritas es un órgano de la iglesia católica que trabaja contra la pobreza y la exclusión social.

El grup CAMIC’s amb la infància més necessitada

Càritas Catalunya, 26 d’octubre de 2016. Recentment, el grup CAMIC’s va fer donació dels 22.935 euros recollits en el sopar solidari que van organitzar a Pals (Girona). Del total aconseguit, 1.935 euros es destinaran a l’acció social desenvolupada per Càritas Parroquial de Pals. La resta, a parts iguals, es lliurarà a dues organitzacions solidàries: Proactiva Open Arms i Càritas Catalunya.

Proactiva Open Armas és una ONG sense ànim de lucra que té com a missió el rescat marítim de refugiats que arriben a Europa fugint dels conflictes bèl·lics, les persecucions o la pobresa. Va néixer a partir d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb una dilatada experiència. Des de l’inici de la crisi dels refugiats s’han dedicat a la vigilància i el salvament de les persones que necessiten socors en el Mar Egeu i a la Mediterrània Central. Durant els darrers mesos ha evitat la mort de milers de persones víctimes de les màfies que organitzen la entrada il·legal d’aquestes persones en la Unió Europea.

Càritas Catalunya és l’òrgan oficial de l’Església catòlica per a la acció caritativa i social a Catalunya. Està constituïda per l’agrupació de les Càritas Diocesanes de Barcelona, Girona, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Solsona, Tarragona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic. El 2015 va atendre 343.513 persones desafavorides d’arreu de Catalunya. Des del Programa de Família i Infància s’han cobert les necessitats de 12.784 persones, amb una inversió de 7.213.254 euros.

Així doncs, els recursos aportats per aquest grup solidari aniran destinats a l’ajuda als refugiats atesos per Proactiva Open Arms i als projectes de suport a la infància necessitada de Càritas.

Els representants de Càritas Catalunya van agrair a la família i als amics de CAMIC’s el compromís personal i col·lectiu que tenen amb diferents causes solidàries i que cada any fa que diverses entitats es beneficiïn del seu suport, com ara la Fundació Finestrelles, la Fundació Vicenç Ferrer, l’Obra Social de Sant Joan de Déu, entre d’altres.