Treball decent

El treball decent no és cap conte

El treball decent no és un contePer quart any consecutiu, les entitats d’inspiració catòlica que promouen la iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) se suma a la Jornada Mundial pel Treball Decent del 7 d’octubre, convocant durant el mes que ve, a les diòcesis del país, gestos , actes públics, vigílies i eucaristies.

Aquesta jornada és una de les cites claus per ITD, que desenvolupa una àmplia activitat per sensibilitzar i visibilitzar la importància d’estendre a la societat i en l’Església a la defensa del treball decent. ITD afavoreix aquestes dinàmiques sobre una qüestió central en la societat i essencial per a la vida de milions de persones: el treball humà decent.

Càritas Catalunya, 28 de setembre de 2018. Una Jornada Mundial pel Treball Decent que és també compartida per l’Organització Internacional del Treball (OIT), el moviment sindical mundial i el Moviment Mundial de Treballadors Cristians. ITD estendrà aquesta convocatòria a les més de 200 entitats adherides a la iniciativa.

Contacontes: El treball decent no és un conte. Actes públics, vigílies i eucaristies

Per a aquesta convocatòria de 2018, la iniciativa desenvoluparà actes públics de contacontes. Per a això, algunes diòcesis han convocat un concurs de contes que finalitzarà amb la lectura d’aquells premiats, entorn a la data de la jornada mundial. Altres diòcesi llegiran en els seus actes alguns contes elaborats per a aquesta ocasió. Així mateix s’estan organitzant xerrades, taules rodones, etc., com en convocatòries anteriors.

Al costat dels actes públics, les diòcesis estan organitzant vigílies i eucaristies per celebrar el nostre compromís a la llum de l’Evangeli i viure la comunió de vida i acció d’aquesta jornada. Al web de ITD estan disponibles textos de contes, de vigílies i de guió litúrgic.

Material de reflexió

D’acord amb les seves prioritats anuals, la iniciativa ha elaborat un nou material de reflexió titulat “El treball: un bé de la persona i de la societat al servei de la vida” i ha actualitzat el material de sensibilització “Què és el treball decent”. Tots dos materials estan orientats per ser treballats amb el mètode Veure-Jutjar-Actuar, i dirigits a parròquies, grups i entitats adherides a Església pel Treball Decent.

Cartes pastorals

La iniciativa es remetrà als bisbes de totes les diòcesis per emplaçar-los a escriure durant aquest temps d’octubre, cartes pastorals dirigides a les comunitats diocesanes amb motiu d’aquesta jornada.

Manifest

ITD presentarà el proper 3 d’octubre, mitjançant nota de premsa, el manifest d’aquesta Jornada Mundial pel Treball Decent, que farà una crida a tots els agents que participen en l’organització política i social del treball a reflexionar, a prendre les mesures necessàries i els esforços oportuns perquè el treball decent sigui una realitat universal i immediata. El manifest recull les reivindicacions d’Església pel Treball Decent.

A més, ITD traslladarà aquest manifest a la Conferència Episcopal Espanyola, a través de la Comissió Episcopal d’Apostolat Seglar i del departament de Pastoral Obrera; de la Pastoral de Migracions; de la Comissió Episcopal de Pastoral Social; el director de l’Organització Internacional del Treball (OIT) de l’oficina per a Espanya i a les secretaries generals de CCOO, UGT i USO.

Xarxes socials

Amb la publicació del manifest, ITD iniciarà una microcampaña a les xarxes socials per compartir i conversar d’aquesta jornada. Des del dia 3 d’octubre llançarà una etiqueta (hashtag) i els continguts del manifest, amb missatges breus i amb imatges adequades, des del compte de ITD a Twitter (@IglesiaxTD) i des dels perfils de les entitats promotores.