taula-logo-2-2014_0

El Tercer Sector reclama al Govern més recursos, planificació i prevenció per atendre els joves migrants sense referents familiars

Les entitats socials treballen amb l’executiu català per donar resposta a la situació d’emergència migratòria, però exigeixen reactivar els espais de planificació ja existents i destinar-hi els recursos necessaris.

L’Administració ha de liderar la gestió de la crisi i l’abordatge del fenomen migratori a mitjà i llarg termini per garantir una acollida, un acompanyament i una inclusió digna i de qualitat als infants i joves.

Barcelona, 10 d’octubre de 2018.- El Tercer Sector Social manté el seu compromís amb el Govern per donar resposta a l’emergència migratòria, però reclama a l’executiu català més recursos, planificació i prevenció per atendre els joves migrants sense referents familiars que arriben a Catalunya.

Les entitats socials subratllen la necessitat de reactivar els espais ja existents centrats en la planificació a mitjà i llarg termini –com ara la Taula d’atenció integral dels menors sense referents familiars, convocada  després de 3 mesos d’inactivitat– i demanen intensificar el seu ritme de treball. A més, reclamen al Govern augmentar la inversió pública en polítiques migratòries que abordin aquest fenomen des d’un context global, destinant els recursos econòmics necessaris per garantir una acollida, un acompanyament i una inclusió amb les màximes condicions de dignitat i qualitat.

El Tercer Sector Social valora positivament que sigui el Govern qui lideri la gestió de l’emergència social perquè és un repte de país que requereix un abordatge integral i transversal, amb la implicació de tots els Departaments de la Generalitat i d’altres Administracions i agents socials, així com del conjunt de la societat. Per tal de donarhi una resposta adequada, cal treballar de manera permanent i amb visió preventiva perquè aquest fenomen migratori no és puntual sinó que ha esdevingut estructural i va en augment per l’arribada contínua de persones en situació d’alta vulnerabilitat.

La Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, de la qual forma part Càritas Catalunya,  i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya s’han reunit per actuar de manera unitària i consensuada, delegant en les entitats membres expertes la participació en els diferents espais de treball amb les Administracions i la resta d’agents.