Conveni de col·laboració entre la Fundació Antigues Caixes Catalanes, el Grup BBVA, la Fundació Música Solidària i Càritas Catalunya. Cicle de Música Solidària “Música contra la pobresa infantil”

Barcelona, 15  de Desembre de 2015

Avui s’ha signat un conveni  de col·laboració  entre el Grup BBVA, Fundació de la Música Solidaria  i Càritas Catalunya a favor de la MÚSICA CONTRA LA POBRESA INFANTIL a benefici de les Càritas Diocesanes  amb seu a Catalunya.

Seran 24 concerts  solidaris  organitzats per la Fundació Música Solidaria i l’orquestra UNESCO de Barcelona (OAUB).

bbva caritas concert solidari  bbva caritas concert solidari

La Fundació Música Solidària, la Fundació Antigues Caixes Catalanes i el Grup BBVA, format per BBVA i CX, presenten el Cicle de Música Solidària: Música contra la pobresa infantil. Un cicle de 24 concerts que té dos objectius: fer arribar la música clàssica arreu de Catalunya, i especialment a poblacions i a persones on no arriba habitualment, i la captació d’ingresso
s per compartir amb Càritas el projecte social centrat en la pobresa infantil.
cartell917-616

Aquests concerts tindran lloc a les catedrals i equipaments culturals a ciutats com Tortosa, Reus, Tarragona, Tivisa, Castelló d’Empúries, Figueres, Girona, Olot, Ripoll, La Seu d’Urgell, Manresa, Vic, Berga, Viladecans, Vilanova i la Geltrú, Sabadell, Terrassa, Rubí i Granollers. També s’han previst concerts a Barcelona, a la basílica de Montserrat i a ciutats com Vinaròs i Peñíscola.

Els concerts seran interpretats per l’Orquestra Amics UNESCO Barcelona, dirigida per Gonçal Comellas, que tocaran grans obres de Mozart, Haydn, Haendel, Vivaldi i Bach, entre d’altres. Comptaran també amb cors, corals i solistes de cada territori.

Segons explica Albert Flotats, director de Fundació Música Solidària, Volem que aquests concerts siguin més que uns excel·lents espectacles musicals. Volem que el públic surti dels nostres concerts convençut que ha col·laborat a ajudar a la tasca que desenvolupa Càritas i que la seva aportació serà destinada als projectes per  lluitar contra la pobresa infantil”.

Un PROJECTE AMB FORT IMPACTE SOCIAL: LA LLUITA CONTRA LA POBRESA INFANTIL

Actualment, la pobresa infantil és una realitat. Els infants formen part dels col·lectius més desprotegits i amb més risc de sofrir les conseqüències de la pobresa.

A Catalunya hi ha 1.185.386 nens i nenes (fins els 14 anys). Segons IDESCAT, al 2014, la població de menys de 16 anys que viuen en risc de pobresa o exclusió social és d’un 28,6%, i un 8,7% ja pateixen de privació material severa. IDESCAT.2014

Sota el programa “Contra la pobresa infantil”, Càritas porta a terme diverses accions des de les diferents Càritas Diocesanes de Catalunya per orientar les famílies a l’hora d’accedir a recursos comunitaris de caire educatiu i sanitari,  a més de proporcionar ajudes per atendre a necessitats bàsiques d’alimentació, medicaments, educació i vestits.

AJUNDA’NS A AJUDAR: FILA O

Perquè el projecte sigui un èxit es compta, a més de la implicació de les entitats organitzadores i Càritas Catalunya a través dels Bisbats, amb la col·laboració d’Ajuntaments, entitats, empreses i mitjans de comunicació de cada territori per difondre el concert i recaptar els màxims diners per al projecte.

A més de la venda d’entrades, s’ha previst una Fila 0, per a persones i entitats que vulguin fer la seva aportació, tot i que no puguin assistir als concerts. Tots els ingressos que es recullin, se sumaran a la venda d’entrades per aportar el màxim al projecte “Contra la pobresa infantil”.

Les aportacions es poden fer a través de transferència al compte corrent 0182-1799-29-0200018386, tant per internet com a través de les oficines de BBVA i CatalunyaCaixa.

A través del conveni que avui s’ha signat entre les entitats coorganitzadores, Càritas, rebrà també, en concepte de donació, 10 entrades per lliurar a les persones de cada població que creguin convenient, en especial a aquelles que difícilment poden accedir a aquests tipus de concerts.

PRIMER CONCERT, 3 DE GENER, CATEDRAL DE TORTOSA

El cicle s’iniciarà a la Catedral de Tortosa el proper 3 de gener a les 18 h en col·laboració amb l’Ajuntament i el Bisbat de Tortosa. Aquest concert té lloc en el marc de la commemoració del centenari del naixement de Yehudi Menuhin, violinista i director d’orquestra, i uns dels músics i humanistes més importants del segle XX.

El concert serà interpretat per L’Orquestra UNESCO Barcelona, sota la direcció de Gonçal Comellas, i amb la participació del Cor Tyrichae, la Coral Joventuts Unides i les solistes Montserrat Bella, Andrea Martí i Cinta Ollé.

Programa:

Concerto Fatto per la notte di Natale, op. 6 nº 8                             A. Corelli

(Orquestra)

Gloria en Re Major RV 589                                                                A. Vivaldi

(Orquestra, cor i solistes)

Aria (de la Suite en Re major BWV 1068)                                      J.S.Bach

And the Glory of the Lord  (del Messies)                                      G.F.Haendel

Jesus Bleibet meine Freude  (de la Cantata BWV 147)                              J.S.Bach

Hallelujah  (del Messies)                                                                G.F.Haendel

FUNDACIÓ MÚSICA SOLIDÀRIA, MÚSICA I ACCIÓ SOCIAL – La Fundació Música Solidària neix amb la voluntat d’organitzar concerts solidaris, entenent-los com una eina eficaç de col·laboració solidària. Cada concert es converteix en la visualització i la reflexió sobre una realitat social. El principal actiu de la Fundació Música Solidària és l’Orquestra Amics Unesco Barcelona, sota la direcció de Gonçal Comellas.

Entre els projectes socials que ha portat a terme, recentment ha fet una gira de 4 concerts solidaris junt a Estrella Morente en benefici de la Fundación Vicente Ferrer per  al Programa Nutricional per a dones amb SIDA.

ORQUESTRA UNESCO BARCELONA, MÚSICA I COMPROMÍS – L’Orquestra Amics UNESCO Barcelona,  sota la direcció de Gonçal Comellas, prové d’una llarga tradició en les orquestres catalanes de cambra. Ha actuat en diverses ocasions al Palau de la Música, al Liceu i en altres sales tan importants com el Kursaal de Sant Sebastian, el Palacio Euskalduna de Bilbao o el Auditorio de Zaragoza. La OAUB neix el 2013, amb la voluntat de contribuir a la vida musical i cultural del nostre entorn, amb la màxima exigència de qualitat i amb una finalitat eminentment social.

LA FUNDACIÓ ANTIGUES CAIXES CATALANES I EL GRUP BBVA, CULTURA DE PROXIMITAT AL TERRITORI – La majoria d’accions culturals i socials que porta a terme la Fundació Antigues Caixes Catalanes, continuadora de les obres socials de les antigues Caixes de Manlleu, Sabadell i Terrassa a Catalunya, es realitzen en col·laboració amb el Grup BBVA.

Entre els seus objectius està la de realitzar iniciatives socials i culturals dirigides a promoure el progrés humà, educatiu i cultural, tot suscitant una consciència ciutadana, participativa, compartida i responsable que impliqui persones i institucions.

Actualment difon la cultura a tot el territori i ajuda a la difusió dels professionals que treballen en àmbits tan diversos com la música, la pintura, la literatura, el teatre o el circ. El Grup BBVA comparteix aquests mateixos objectius i manté un acord de col·laboració amb la  FACC per fer-los possibles.

CÀRITAS CATALUNYADes de l’any 1992, Càritas Catalunya és l’òrgan de l’Església que s’ocupa de l’acció caritativa i social. Està constituïda per les Càritas Diocesanes de Barcelona, Girona, Lleida, Solsona, Tarragona, Tortosa, Urgell, Vic, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa.

Càritas Catalunya té com a missió la realització de la tasca evangelitzadora de l’Església mitjançant l’acció caritativa i social en les diòcesis de Catalunya.  Es preocupa de la promoció de la persona i el seu desenvolupament integral. Per això estableix com a objectius propis:

Actuar com a espai de trobada, de diàleg i d’ajuda mútua de les Càritas Diocesanes i de les institucions que en formin part, i coordinar les activitats dels seus membres i gestionar actuacions concretes sobre els assumptes i programes comuns en l’àmbit territorial.