Càritas parroquial Tàrrega. Bisbat de Solsona

Celebrada l’Assemblea General de Càritas Parroquial Tàrrega

El dia 2 d’abril va tenir lloc l’Assemblea de Càritas Parroquial Tàrrega a  l’edifici parroquial, presidida per Ezequiel Rufes, amb la presència de la cinquantena de membres del voluntariat i professionals. La reunió es va iniciar amb la salutació i lectura de l’evangeli a càrrec del rector Josep Maria Vilaseca. Seguidament, es van comentar les activitats del passat 2018 resumides en la memòria de l’exercici.

Ezequiel Rufes va destacar en l’informe presidencial que les necessitats ateses, els seus orígens i les seves conseqüències són semblants a les dels anys anteriors, però fent una anàlisi es detecta que la pobresa es cronifica. Així va fer una crida a captar més socis i voluntaris, elaborar un Pla Estratègic que guiï i fer campanyes de difusió.

D’altra banda la gerent de Cartaes Alba Coma, va explicar que durant el 2018 han estat contractades en aquesta empresa d’inserció, amb un contracte d’inserció, 25 persones i 5 persones d’estructura. S’ha acabat l’any amb un superàvit de 10.115,51€ gràcies al fruit de les seves activitats. Cartaes compta amb 59 voluntaris de l’entitat promotora Càritas i durant la reunió es va agrair la seva tasca fent possible que l’empresa pugui continuar. També es va destacar que el web de Cartaes ha tingut 17.686 visites i que les persones l’utilitzen per contractar serveis i fer comandes sobre productes de la botiga.

Finalment, es va fer patent que ja fa 6 anys que Cartaes va inaugurar la nova seu i que des d’aleshores, tot i les dificultats, ha anat creixent i espera fer-ho en el futur, amb l’objectiu d’aconseguir la inserció sociolaboral de les persones en risc d’exclusió.

Càritas parroquial Tàrrega. Bisbat de Solsona