2018_04_30_CDB_ARX_FT_Perfils_de_persones_al_Carmel

CD Barcelona denuncia que tot i l’aparent millora del mercat laboral, les persones més vulnerables segueixen sense poder sortir de la precarietat

Càritas Catalunya, 30 d’abril de 2018. Amb motiu de l’1 de maig, Dia Internacional de les persones treballadores, Càritas Diocesana de Barcelona va voler posar llum a la situació de precarietat laboral que viuen diàriament moltes persones. L’entitat les va voler fer visibles per mitjà d’una acció als búnquers del Carmel on hi van aparèixer siluetes de persones amb la ciutat de Barcelona a l’horitzó. Aquestes siluetes no tenen rostre, i simbolitzaven la invisibilitat i despersonalització que pateixen els col·lectius més vulnerables.

L’entitat també va fer pública una Nota en la qual destaca que les dades de la darrera Enquesta de Població Activa mostren que el mercat laboral actual es caracteritza per perpetuar les condicions de precarietat laboral, amb una elevada subocupació, contractes temporals de molt curta durada, escassa protecció social, baixos salaris i dificultats per conciliar vida laboral i familiar, juntament amb un atur elevat. Així mateix, es constata que el 100% de les persones ateses per Càritas Diocesana de Barcelona estan en situació de precarietat: 8 de cada 10 es troben a l’atur i 2 de cada 10 són treballadors i treballadores pobres.

Davant d’aquesta situació, Càritas Diocesana de Barcelona afirma que és necessari que la política estigui al servei del treball decent i que és imprescindible la col·laboració de tots els agents, especialment del sector empresarial, sindicats i administracions públiques, per generar espais d’ocupació digna i estable, i contribuir al desenvolupament de les persones i de la societat. Per fer-ho l’entitat demana implementar les següents polítiques: Protegir el dret al treball decent per possibilitar un desenvolupament integral de la persona, on el treball sigui generador de dignitat. Aconseguir la igualtat d’oportunitats i tracte per homes i dones. Promoure la conciliació laboral i familiar mitjançant la creació de mecanismes que possibilitin el desenvolupament integral de la persona. I aconseguir que l’accés a una vida digna, sanitat, habitatge o educació, entre d’altres, no estiguin condicionats a tenir una feina.