Càritas Síria afronta el 7è any d’un conflicte sagnant amb milions de damnificats

Centenars de milers de víctimes civils reben ajuda humanitària de la xarxa Càritas des de l’inici de la guerra

Càritas Catalunya, 12 de març de 2018.-

Ahir, 11 de març, va suposar per a Síria l’entrada en el setè any d’un conflicte sagnant. Amb aquest motiu, la xarxa internacional de Càritas, present de l’esclat de la crisi en l’acollida humanitària a les víctimes, reitera la seva solidaritat fraterna amb el poble sirià i agraeix a Càritas Síria seu compromís indestructible de servir a les persones més vulnerables.

Càritas Síria ha difós un informe sobre el treball humanitari dut a terme al llarg de tots aquests anys a les zones de Damasc, Homs, Lattakie, Tatous, Alep i Al Hassakeh, amb el suport de les Càritas de tot el món i, també , de Càritas Espanyola.

Immens desafiament humanitari

Com s’assenyala en aquest informe, a mesura que la crisi de Síria entra en el seu setè any, la població civil continua suportant el pes d’un conflicte marcat pel sofriment, la destrucció i el menyspreu per la vida humana. Càritas Síria assenyala que almenys 13,5 milions de persones requereixen assistència humanitària, incloent 4,7 milions de persones necessitades atrapades en àrees assetjades i de difícil accés. Les víctimes mortals directament relacionades amb el conflicte s’estimen al voltant de 470 000.

A això cal afegir el drama dels refugiats i desplaçats: 3 milions de persones s’han refugiat a Turquia, més d’un milió al Líban i 660.000 a Jordània. Síria s’ha convertit en la major crisi de desplaçament forçat des de la Segona Guerra Mundial. De fet, més de la meitat de la població del país abans del conflicte ha estat desplaçada per la força.

En l’últim any i tot i innombrables problemes logístics, de seguretat i d’accés als fons econòmics, Càritas Síria ha continuat donant resposta als innombrables reptes humanitaris plantejats pel conflicte. Gràcies al treball dels seus sis oficines operatives distribuïdes pel país, una oficina executiva a Damasc, un equip humà altament compromès i una Unitat de Suport Tècnic (TSU) amb seu al Líban, la xarxa Càritas a Síria ha pogut prestar assistència de primera necessitat a centenars de milers de beneficiaris a tot el país.

Assoliments en 2017

Els principals èxits assolits en 2017 són els següents:

• Ajuda mèdica a 30.809 persones
  • Distribució d’aliments a 44.206 persones
  • Educació per a 18.812 persones
  • Ajuts de lloguer a 21.662 persones
  • Roba i vestit per a 26.254 persones
  • Articles higiènics per a 40.007 persones
  • Ajut econòmic en efectiu a 8.672 persones
  • Assistència a 4882 persones grans
  • Suport psicològic a 2.566 persones
  • Subministrament d’aigua potable a 13.951 persones

Càritas Síria segueix desenvolupant aquests projectes en l’any en curs i està previst que en els pròxims mesos llanci a la xarxa internacional una nova crida d’ajuda per a finançar per un període de 3 anys tant aquests programes d’ajuda humanitària urgent com a projectes de mitjans de vida de les comunitats més vulnerables a curt i mig termini.

Aquests projectes comptaran de nou amb el suport econòmic de Cáritas Española, que durant 2017 va donar suport a tres intervencions de Càritas Síria: 83.000 euros per a finançar la resposta a l’emergència a Alep, 200.000 euros per cobrir necessitats bàsiques de la població civil a Hommes (a la que s’ha vingut acompanyant en anys anteriors) i altres 50.000 euros per construir la seu de la Càritas Diocesana de Latakkie per tal de facilitar l’accés més ràpid de l’ajuda humanitària als damnificats d’aquesta regió.