images5

Càritas, el Movimiento ATD Cuarto Mundo, la Plataforma del Tercer Sector i EAPN reclamen la ratificació plena de la Carta Social Europea

Càritas Catalunya, 26 de juny de 2018.- Cáritas Española, el Movimiento Internacional ATD Curarto Mundo, la Plataforma del Tercer Sector i la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa (EAPN Espanya) s’han dirigit de manera conjunta a la nova vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo Poyato, per exhortar el Govern a la ratificació per part d’Espanya de la Carta Social Europea revisada el 1996 i el seu protocol addicional de reclamacions col·lectives.
Aquestes quatre entitats defensen la importància clau de la Carta Social Europea com a eina fonamental de protecció de la dignitat dels ciutadans europeus en tot el territori de la Unió i del Consell d’Europa.
Com s’assenyala en la carta enviada a la vicepresidenta, la Carta revisada de 1996 i el protocol addicional de reclamacions col·lectives han permès grans progressos socials a Europa i és un instrument eficaç amb què compta la societat civil per impulsar la modernització i la participació política dels ciutadans i, entre ells, dels més febles. Aquesta ratificació permetrà al nostre país fer un pas de gegant en l’eradicació de la pobresa i l’exclusió, i garantir degudament l’accés als drets humans dels ciutadans en situació de desavantatge social.
A més, mostren la seva preocupació pel fet que segueixi sense ratificar-se la Carta Social Europea revisada, ni el seu protocol addicional.
El continent europeu, i particularment la Unió Europea, es troben en un període on s’obren grans interrogants sobre l’efectivitat i la proximitat de les seves institucions a la societat. Les quatre entitats estan convençudes que la Carta Social està cridada a protagonitzar un paper clau en el Pilar Social de la Unió Europea i en el futur reordenament jurídic d’una Europa més propera a les seves societats.
La ratificació plena de la Carta aportaria a l’actual Govern d’Espanya una oportunitat indiscutible, tant a nivell intern com en el conjunt d’Europa, de ser promotor de la justícia social en un context convuls. Així ho han entès tots els grups parlamentaris al Congrés dels Diputats, que l’23 de novembre van aprovar per unanimitat una moció relativa a la ratificació de la Carta Social Europea revisada, així com del Protocol de Reclamacions col·lectives de 1995.