Càritas Diocesana de Girona renova la recollida de roba al carrer

Càritas Catalunya, 19 d’abril de 2018. Càritas Diocesana de Girona ha començat a distribuir 50 nous contenidors vermells arreu de la diòcesi de Girona amb l’objectiu de facilitar la donació i recollida de roba usada. Els tèxtils que estan en bones condicions es destinen a programes d’entrega social i a la venda a través de canals solidaris de comercialització. Els beneficis obtinguts per aquests canals són invertits íntegrament en programes adreçats a persones en risc d’exclusió ateses per Càritas. La roba que no es pot utilitzar pels robers i botigues de segona mà es porta a la planta de valorització de Sant Esteve Sesrovires.

Fornells de la Selva, Castelló d’Empúries i Viladamat són els primers municipis que comptaran amb els nous contenidors. Durant els propers mesos, l’entitat anirà repartint la resta de contenidors, gràcies a la col·laboració d’ajuntaments i entitats privades d’arreu de la diòcesi de Girona i superfícies comercials. Fins ara, la recollida de roba per a Càritas es duia a terme majoritàriament a través de les entregues als robers. Amb el nou sistema, Càritas espera facilitar les donacions, perquè ja no dependran d’horaris d’obertura dels equipaments. La recollida i el manteniment dels contenidors és una activitat que duu a terme Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, que té l’objectiu de facilitar la inserció laboral de persones que es troben en situació de vulnerabilitat.