Campanyes

CAMPANYA 2019 “EL TEU COMPROMÍS MILLORA EL MÓN”

Canvia la societat obrint la teva vida a la fraternitat, a la gratuïtat i a l’opció pels pobres.

Viure el compromís és deixar-se transformar per la fraternitat, el lliurament, la fidelitat, la utopia i la gratuïtat. L’opció i el compromís per les persones més vulnerables ens canvia com a persones, transforma la societat i ofereix una proposta de vida per ser feliç.

Comprometre’s és una manera de ser i estar en el món

Atreveix-te a nedar a contracorrent, converteix-te en motor de canvi de la societat, centra la teva vida a ser amb els altres i per als altres: és una proposta de vida per ser feliç.

Et convidem a viure un compromís que dona sentit als petits gestos imperceptibles, a la quotidianitat, a la feina, i que alhora transforma l’espai vital i el temps que ens ha tocat viure.

• Vídeo “Tu compromiso mejora el mundo”:

La realitat actual es caracteritza per la falta de compromís, tant en l’àmbit personal com en el social. Comprometre’s significa fer una cosa per sempre, i això, en un món en què gairebé tot és per una estona, sembla passat de moda.

Però a Càritas anem a contracorrent i, amb tota la força que ens exigeix el moment que vivim, proposem un compromís que és una manera de ser, de relacionar-nos amb nosaltres, amb les altres persones i amb el món.

El nostre compromís és una manera d’entendre i compartir la vida.

AF-Cartel-caridad-27x38-CASTELL-v5.3-1-1-700x988

Coneix, a través dels nostres materials, la fraternitat que es concreta en viure el lliurament, la fidelitat, la utopia, el testimoni, l’acompanyament, la gratuïtat i l’opció pels pobres.

CAMPANYA 2019 “MILLOR 2”

Tots tenim l’oportunitat de ser solidaris en la nostra declaració de la renda. Descobreix com!

Tots tenim l’oportunitat de ser solidaris en la nostra declaració de la renda

Quan marques conjuntament les caselles “Església catòlica” i “fins socials”, aportes l’1,4% dels teus impostos al sosteniment de l’Església i contribueixes a donar suport a projectes d’atenció a persones en situació de pobresa i exclusió. Recorda que es poden marcar les dues caselles i que no hauràs de pagar més ni et tornaran menys.

A la teva pròxima declaració de renda… millor 2.

7 preguntes bàsiques sobre l’assignació tributària a través de l’1,4 % de l’IRPF:

• Puc marcar les dues caselles?

Sí, es poden marcar les dues caselles alhora.

• És cert que marcant les dues caselles es duplica l’ajuda?

Sí, cada casella marcada genera el 0,7 %; marcant-les totes dues es destina l’1,4 % de la teva declaració.

• I a mi em costa diners?

No et costa res i tu decideixes la destinació de l’1,4 % de la teva declaració.

• I si no marco cap casella?

En aquest cas, Hisenda destinarà l’1,4 % dels teus impostos a altres partides dels pressupostos generals de l’Estat.

• Per què és bo marcar la casella “Església catòlica”?

Perquè així pots destinar una part dels teus impostos a col·laborar amb les necessitats de l’Església catòlica.

• Per què també he de marcar la casella de “fins socials”?

Perquè, d’aquesta manera, un percentatge dels teus impostos es destina a projectes socials a Espanya i en països desfavorits.

• Càritas percep recursos de les caselles “Església catòlica” i “fins socials”?

Sí. Càritas és part essencial de l’Església catòlica i, a més, com a organització social rep fons de la casella de “fins socials”.

Ajuda’ns a aconseguir que cada vegada més persones marquin les dues caselles. Difon aquesta campanya amb els nostres materials descarregables:

CAMPANYA 2019 “ENLÁZATE POR LA JUSTICIA

L’any 2011, cinc entitats de l’Església —Càritas, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i Redes— van iniciar un procés de reflexió sobre com hauria de ser la presència de les organitzacions catòliques en l’àmbit de la cooperació internacional.

Durant aquests temps, les cinc organitzacions han tingut una presència eclesial i social que mostra la realitat dels països empobrits i anima al compromís transformador.

La campanya pretén sensibilitzar la comunitat eclesial, així com la societat espanyola en general, sobre les conseqüències que el model de desenvolupament actual i determinats estils de vida tenen sobre el planeta i sobre les condicions de vida de les persones més vulnerables.

“Enlázate por la justicia” promou un canvi en la manera de viure personal i comunitària, així com en les decisions polítiques, per construir una societat solidària i un planeta habitable per a tots els pobles, avui i demà. La referència de les propostes és el Decàleg verd, publicat el 2015:

Decàleg verd

1. Donaràs suport a la causa dels pobres.
  2. Redescobriràs el valor de la simplicitat en la teva pròpia vida.
  3. Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians.
  4. Apreciaràs la diversitat del nostre món.
  5. Animaràs a una conversió personal eclesial i comunitària.
  6. Impulsaràs les decisions necessàries, encara que siguin costoses.
  7. No supeditaràs la teva acció als interessos econòmics.
  8. Aprofundiràs en la teva pròpia tradició espiritual.
  9. Assumiràs els consensos científics.
  10. Superaràs el paradigma tecnocràtic.

La campanya desenvolupa tota una sèrie de propostes de sensibilització, incidència política i comunitària. Les pots consultar a www.enlazateporlajusticia.org.

CAMPANYA 2019 “SI CUIDES EL PLANETA, COMBATS LA POBRESA”

Quan protegeixes el medi ambient, defenses els drets de les persones excloses.

2.800 milions de persones pateixen escassetat d’aigua

Et convidem a reflexionar sobre les conseqüències d’aquest problema: insalubritat i transmissió de malalties, llargs desplaçaments per accedir a fonts, privatització de deus i vulneració de drets.

Tu pots ajudar a canviar aquesta situació:

• Calcula el teu consum d’aigua i redueix-lo en la mesura que sigui possible.
  • Beu aigua de l’aixeta sempre que puguis.
  • Investiga la procedència de l’aigua en la teva localitat i la seva sostenibilitat.
  • Defensa l’aigua com un bé bàsic objecte de la gestió pública.

“No hi ha dues crisis separades, una d’ambiental i una altra de social, sinó una sola i complexa crisi socioambiental”

Encíclica Laudato si’

La campanya “Si cuides el planeta, combats la pobresa”, inspirada per l’encíclica del papa Francesc Laudato si’, pretén contribuir a la transformació de l’actual model de desenvolupament injust, insolidari i insostenible i a la construcció d’una ciutadania global i solidària, conscient de la necessitat de tenir cura del planeta i disposada al canvi d’hàbits i prioritats.

El nostre Decàleg verd resumeix els reptes fonamentals als quals ens enfrontem per preservar la Terra, la nostra casa comuna, i defensar els drets de les persones empobrides i les comunitats més vulnerables.

Decàleg verd

1. Donaràs suport a la causa dels pobres.
  2. Redescobriràs el valor de la simplicitat en la teva pròpia vida.
  3. Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians.
  4. Apreciaràs la diversitat del nostre món.
  5. Animaràs a una conversió personal eclesial i comunitària.
  6. Impulsaràs les decisions necessàries, encara que siguin costoses.
  7. No supeditaràs la teva acció als interessos econòmics.
  8. Aprofundiràs en la teva pròpia tradició espiritual.
  9. Assumiràs els consensos científics.
  10. Superaràs el paradigma tecnocràtic.

La campanya desenvolupa tota una sèrie de propostes de sensibilització, incidència política i comunitària. Les pots consultar a www.enlazateporlajusticia.org.

“Enlázate per la justícia” és la xarxa formada per Càritas, Cedis, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i Xarxes.

Som entitats de l’Església catòlica que treballem en Cooperació Internacional. Compartim una visió de la Terra com a casa comuna i som testimonis d’una Església unida, que promou la cura de la creació i el respecte pels drets i la dignitat de les persones més vulnerables.

El gener de 2019, la campanya “Si cuides el planeta, combats la pobresa” ha presentat a l’Amazònia l’Informe Regional de Vulneració de Drets Humans, que ha estat elaborat per la Xarxa Eclesial Panamazònica (REPAM).

CAMPANYA 2018 “NINGÚ SENSE LLAR”

Necessitem el compromís comú perquè “Ningú sense llar” sigui una realitat.

Defensem els drets de les persones sense llar

Ja fa 26 anys que fem campanya, apostant per la dignitat i els drets de milers de persones sense llar, rostres concrets que ens interpel·len i ens mobilitzen per seguir endavant. Any rere any denunciem i reclamem més protecció social, accés a la salut, a un habitatge digne i adequat, a la visibilitat i al reconeixement de la dignitat i els drets.

El 2018 tanquem un trienni de campanya que ha tingut com a eixos la dignitat, el 2016, els drets, el 2017, i la possibilitat real d’acabar amb el sensellarisme, el 2018.

I tu què dius? Digues prou! Ningú sense llar

Volem interpel·lar la societat, dir que ja n’hi ha prou, de vulneracions de drets, d’invisibilitat, de patiment, de viure al carrer, d’inseguretat, d’agressions, de no poder accedir a un habitatge… de no tenir llar.

Encara queda molta feina a fer. A Espanya, aproximadament 40.000 persones no tenen llar, dada que creix exponencialment si tenim en compte les dades extretes de l’Enquesta Sobre Integració i Necessitats Socials de la Fundació FOESSA 2018, que recull les persones que resideixen en un habitatge insegur (2,1 milions de persones) o inadequat (4,6 milions de persones).

Seguim insistint que “Ningú sense llar” pot i ha de ser una realitat, i perquè així sigui és imprescindible el compromís comú.

Coneix més la campanya i les seves propostes amb els materials següents.

CAMPANYA 2018 “ESGLÉSIA PEL TREBALL DECENT”

Unim les nostres veus per reivindicar un treball que respecti els drets i dignifiqui les persones.

Què és el treball decent per a l’Església?

Aquell que és expressió de la dignitat essencial d’homes i dones, lliure de discriminació, ple en respecte als drets i que, a més de permetre cobrir les necessitats de les famílies, impulsa el desenvolupament personal i espiritual.

Per què defensem el treball decent?

Perquè volem trencar la lògica actual que posa en el centre l’economia i els interessos de molt pocs.

Perquè volem que tots els treballadors tinguin condicions dignes d’ocupació i articular de manera humanitzadora tant el treball com el descans.

Advoquem per una economia que respecta les persones, que les col·loca en el centre de l’activitat. Per això formem part de la iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) al costat d’altres entitats d’inspiració catòlica.

El 7 d’octubre se celebra la Jornada Mundial pel Treball Decent, cita clau per ITD, que farà una crida als agents polítics i socials perquè el treball decent sigui una realitat universal i immediata.

Celebrem el Primer de Maig amb totes les organitzacions que formen part de la iniciativa Església pel Treball Decent. Amb motiu de la festa dels treballadors i de Sant Josep obrer, unim les nostres veus i forces pel sentit creador del treball, clau per al desenvolupament humà, integral i solidari, i per denunciar la manca del treball decent en la nostra societat actual.

Tota la comunitat cristiana està cridada a fer visible i denunciar, a través de tots els mitjans que tingui a l’abast, la situació de desigualtat en l’accés al treball decent i la negació de dignitat que això suposa.

Tots podem fer alguna cosa des de les nostres organitzacions, parròquies o llocs de compromís.

Coneix més la iniciativa Església pel Treball Decent.

CAMPANYA 2018 “COMPARTINT EL VIATGE”

Càritas et proposa viure la cultura de la trobada i recuperar la visió d’una sola família humana. Comparteix el viatge!

Emprèn el camí del compromís per arribar a la cultura de la trobada

La mobilitat humana forma part de l’ésser humà. Les persones ens desplacem pel món, la nostra casa comuna, des del principi dels temps. Viatjar, visitar altres llocs, sempre obre la ment i el cor, tant dels qui arriben com dels qui reben el visitant.

No obstant això, moltes vegades les migracions es produeixen per necessitat. Moltes persones es veuen forçades a marxar dels seus llocs d’origen perquè els resulta impossible viure amb dignitat. Quines són les raons per les quals passa això? Què es troben aquestes persones pel camí?

Són moltes les esperances i els somnis trencats que queden enrere en iniciar el viatge. La pèrdua i el desarrelament són la seva companyia habitual.

Us convidem a mirar el món per conèixer la realitat invisible de tantes persones, i que això ens eixampli el cor per acollir-les, compartir i celebrar la vida com a família que som.

Els materials descarregables ofereixen claus per escoltar en lloc de sentir; mirar en lloc de veure; no passar de llarg sinó parar i compartir la vida, les esperances i els somnis amb les persones migrants.

Us convidem a mirar la situació de les persones migrants des de la identitat de Càritas. La carpeta Compartiendo el viaje és una invitació a conèixer millor els qui es veuen obligats a migrar: homes i dones, nens i nenes, cadascú amb el seu nom, la seva vivència i un lloc d’origen, trànsit i destí. Comparteix el seu viatge i uneix-te a la cultura de la trobada.

Per a més informació, pots visitar la campanya internacional “Share the journey”.

Al nostre blog pots conèixer la campanya de la mà de Floriana Polito, experta de l’Àrea d’Incidència en Acció humanitària i Drets Humans de Caritas Internationalis.