Assemblea ordinària de Càritas Catalunya

El dijous 28 de maig, es va celebrar l’Assemblea de Càritas Catalunya, amb assistència del Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona i els representants (Directors, Delegats i Secretaris Generals) de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya.

El Sr. Cardenal Arquebisbe va obrir l’Assemblea amb el parenostre i una pregària pels pobres. Tot seguit, va fer una reflexió sobre diferents temes i problemàtiques que el Sant Pare ha dit i escrit sobre els pobres.

A continuació,  el Sr. Cardenal va donar gràcies a la Presidenta Carme Borbonès pels seus 10 anys al capdavant de Càritas Catalunya, va agrair-li sincerament la feina feta i li va entregar, en nom de Càritas Catalunya i de totes les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, una ceràmica que té a l’encapçalament  les següents paraules:

“Els voluntaris de Càritas, portadors d’esperança “, amb una petita dedicatòria a la Sra. Borbonès.  Al peu de la ceràmica hi ha la següent inscripció:

“Srs. Bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense i els noms de les Càritas Diocesanes”

Tot seguit, va prendre la paraula la Sra. Borbonès, que va mostrar el seu agraïment, fent un repàs de tots els voluntaris que han passat i els que són ara a  Càritas Catalunya. També va parlar de la feina feta i de les coses que, al seu parer, s’han de continuar fent, reflexionant i treballant.

Ja centrats en l’ordre del dia, el Sr. Cardenal Arquebisbe va parlar de la successió de la Sra. Borbonès, que prèviament havia presentat la renúncia al càrrec. En aquest punt, unànimement, es va acordar que el Sr. Cardenal, a proposta de les Càritas Diocesanes, li demani a la Sra. Carme Borbonès que continuï com a presidenta de Càritas Catalunya en funcions fins l’acabament del mandat.

A continuació, es va parlar de la problemàtica sobre els aliments, que està creant recels a les nostres Càritas Diocesanes, i es va fer un resum de la nova normativa sobre els criteris per gestionar els fons europeus.

20150528_104352  Carme ceràmica